Spreker deelsessie 3: Hoe bouw je een klimaatpositief bedrijf?
Johan Leenders - Oranjehoen
Johan Leenders, 3e generatie in Flevoland met biologische akkerbouw en kippen onder ons eigen merk. Het Oranjehoen staat voor dé 5 sterren kip van Nederland, waarbij we een grote focus leggen op kringlopen en voedselverspilling. Samen met onze partners (Hello Fresh, Crisp, Grutto, Zorg& Natuur en Boerschappen) willen we de mooiste kip van Nederland maken.
De akkerbouw en de kippen zorgden altijd al voor synergie en een kringloop op het bedrijf. Juist omdat we twee takken binnen onze boerderij hebben willen we in de voedseltransitie meer letten op kringlopen en voedselverspilling. Het zijn producten waar we vaak een heel jaar voor gewerkt hebben, ook door de voedseltransitie tegenwoordig met meer waarde dan voorheen door de biologische keurmerken en certificaten, die we niet achteloos willen downgraden. De voedseltransitie betekend voor ons; Meer aandacht, meer eigenaarschap en meer waarde voor onze producten, waardoor we uiteindelijk over 40 jaar met een mooie boerderij nog steeds boer kunnen zijn.
Wil jij meer weten over welke hindernissen en mogelijkheden er zijn en de netwerken die er zijn om je te ondersteunen bij innovaties? En hoe wij in 4 jaar tijd ons merk sterk ontwikkeld hebben? Neem dan deel aan deze deelsessie!
Wouter Staal - YB
Wouter Staal is oprichter en CEO van impact organisatie YB (voorheen Yoghurt Barn). Na zijn MBA en jaren corporate & internationale marketing posities bij Nike en Philips gooide hij met zijn vrouw in 2012 het roer om; ondernemen. Van wild idee tot wereldmerk in wording. En niet zomaar een merk, een met purpose. Wat betekent dat goed doen voor mens, dier en planeet, voor winstbejag komt. Welke impact heeft dit tijdens en na Corona en waarom is zijn merknaam gewijzigd? Zo is YB als eerste bedrijf in Nederland klimaatpositief, is het de eerste horeca-onderneming met B Corp certificering en zoekt het de brand stretch naar food-retail en het buitenland. Wouter wil met YB the planet’s favourite healthy pleasure zijn en heft als doel in 2025 category leader te zijn in plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortje voor heel West-Europa. Inmiddels is YB een coöperatie en kan iedereen vanaf een klein bedrag mede-eigenaar worden van zijn bedrijf en missie. Zijn verhaal is puur, aanstekelijk, interactief en zet aan tot nadenken.
Future Fit Flevoland
Registratiewebsite voor Future Fit FlevolandHorizon Flevolandcommunicatie@horizonflevoland.nl
Horizon Flevolandcommunicatie@horizonflevoland.nlhttps://www.horizonflevoland-events.nl/flevoland-groeit-event2022
2022-09-29
2022-09-29
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
Future Fit FlevolandFuture Fit Flevoland0.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
De Kemphaan AlmereDe Kemphaan AlmereKemphaanstraat 1 1358 AD Almere Nederland